Yerli müşteri yeniden alışverişe döndü
Kahramanmaraş’ta yüzyılın felaketi olarak nitelendirilen depremlerin ardından Mart ayında organize perakende şube ciroları yeniden pozitif ivme kazandı. Birleşmiş Markalar Derneği’ne (BMD) üye markaların yüzde 84’ünün cirosu martta şubat ayına göre arttı.
BMD Lideri Sinan Öncel, Şubat ayında yaşanan sarsıntı nedeniyle mağazaların hem müşteri trafiğinde hem de ciroda ortalama yüzde 20 oranında düşüş yaşadığını hatırlattı. Mart ayında yerli müşteriler için alışverişin normale döndüğünü kaydeden Öncel, şunları söyledi:
“Mart ayında birim satış ve cirodaki toparlanma, üyelerimiz arasında yaptığımız ankete net bir şekilde yansıdı. Ankete katılan üyelerimizin %70’inin Şubat ayına göre satışlarını artırdığı görülmektedir. Bire bir döngüde ciroları artan üyelerimizin oranı %84’e ulaşmaktadır.
YEREL MÜŞTERİ ALIŞVERİŞE YÖNELDİ
Dünya haberlerine göre mart ayından mart ayına yıllık değişime baktığımızda birim satışlar ortalamada aynı kalırken, maliyet kaynaklı fiyat etkisiyle ciroda %60-80 oranında artış dikkat çekiyor. artışlar. Yerli müşteriler alışverişe dönse de turistlere yapılan satışlar geçen yıla göre zayıf. Mart ayında yabancılara yapılan konut satışlarındaki düşüş geçen yılın aynı dönemine göre dikkat çekiyor. Turistik alışverişin perakende ciro için büyük bir değere sahip olduğu ortaya çıktı. 2022 yılında toplam kartlı ödemelerin yaklaşık yüzde 10’u yabancılar tarafından yapıldı.”
TATİL ETKİSİ
Önel, bayram alışverişinin perakende cirolarına ortalama yüzde 20-25 katkı sağlamasını beklediklerini sözlerine ekledi.